Kuntokävelykampanja Satakunnan syöpäyhdistykselle

Kuntokävelykampanja kuva 1

Porin kartonkitehtaan työntekijöiden kuntokävely kampanja keräsi Satakunnan syöpäyhdistykselle 2 000 euroa

Loppuvuonna 2022 Corexin Porin kartonkitehtaalla käynnistyi henkilökunnan kuntokävely kampanja, jonka tavoitteena oli kävellä 2 000 kilometriä ja kerätä samalla kaikkiaan kahden tuhannen euron lahjoitus Satakunnan syöpäyhdistykselle. Tavoite saavutettiin kirkkaasti.

Idea hyväntekeväisyyskampanjasta, joka tekee henkilökunnan kunnolle hyvää ja kerää varoja Satakunnan syöpäyhdistykselle, tuli Porin kartonkitehtaan kartonkikoneenhoitaja Pasi Maunumäeltä. Maunumäki oli nähnyt vastaavanlaisia kampanjoita muualla ja halusi toteuttaa sellaisen myös Porin kartonkitehtaalla.

– Kävelykampanjassa tavoitteena ja ehtona lahjoitukselle oli, että henkilöstö kävelisi kuuden kilometrin mittaisen Katinkurun ulkoilulenkin yhteensä 333 kertaa. Näin kilometrejä kertyisi yhteensä 2 000 eli lahjoitettavan summan verran, Corex Finland Oy:n HR-asiantuntija Kirsi Mustonen-Saari kertoo kampanjan taustoista.

Tavoite ylittyi reilusti ja osallistujia kertyi peräti 340

Porin kartonkitehtaan henkilökunnan kuntokävelylenkkien määrää Katinkurun maastossa seurattiin yksinkertaisella kirjanpidolla loppuvuonna 2022 sekä alkuvuonna 2023. Metsässä lenkin puolivälissä oli postilaatikko, jossa oli vihko ja kynä. Jokainen kuuden kilometrin mittaisen lenkin kulkenut työntekijä kirjasi nimensä vihkoon.

– Kahden tuhannen kilometrin tavoite ylittyi reilusti, sillä kampanjan aikana tehtaan henkilökunnan nimiä kertyi vihkoon lopulta kaikkiaan 340 kappaletta. Kaikille kävelyyn osallistuneille henkilökunnan jäsenille annettiin palkinnoksi Corexin logolla varustettu kiva pipo, Kirsi Mustonen-Saari kertoo.

Corexlaiset veivät lahjoituksen henkilökohtaisesti perille syöpäyhdistykseen

Corexin Porin kartonkitehtaan henkilökunnasta koottu delegaatio vei vuoden helmikuun alussa lahjoitussumman henkilökohtaisesti Satakunnan syöpäyhdistyksen toiminnanjohtajalle Marita Inkiselle.

Lahjoitusta olivat viemässä kävelykampanjan idean keksinyt kartonkikoneenhoitaja Pasi Maunumäki, Porin tehtaan tuotantopäällikkö Minna Kurittu, tehtaan työsuojeluvaltuutettu Tuula Härkönen ja HR-asiantuntija Kirsi Mustonen-Saari.

Kampanja on osa arvojen mukaista toimintaa

Corexin tavoite on edistää henkilöstön hyvinvointia monipuolisesti esimerkiksi erilaisilla kampanjoilla ja työsuhde-eduilla kuten työsuhdepolkupyörillä. Työntekijöiden hyvinvointiin vaikuttavat myös terveet elintavat sekä työn ja vapaa-ajan suhde. Yritys pyrkii ylläpitämään työntekijöiden terveyttä koko työuran ajan ja tunnistamaan työkykyä uhkaavat asiat jo varhaisessa vaiheessa.

– Hyvinvoinnin lisäksi Corexilla kannustava työympäristö ja työntekijöiden huomioiminen päätöksenteossa ovat tärkeitä arvoja. Hyväntekeväisyyskampanja sopi hyvin yhteen näiden yrityksen perusarvojen kanssa ja on konkreettinen osoitus arvojen mukaisesta toiminnasta, Mustonen-Saari summaa.